• zna nazwy potraw wielkanocnych, zna wybrane zwyczaje związane z Wielkanocą
  • obserwuje zmiany związane ze zmianą pory roku
  • wypowiada się na temat rozmnażania się zwierząt, wymienia zwierzęta, które składają jaja
  • używa zwrotów grzecznościowych związanych z kulturą spożywania posiłków

Uczymy się piosenki pt.” Wydmuszki i brzuszki”


1.Przed wesołym lustrem, tłoczą się wydmuszki.
Kłócą się i pchają i malują brzuszki
Ref. Ojej! Ojej! A ty się farbo, lej! I tu, i tam namaluj wzorki nam!
2.Śpieszą się wydmuszki, farbą wkoło chlapią,
Pędzle podrzucają, potem w locie łapią.
Ref. Ojej! Ojej! A ty się farbo, lej! I tu, i tam namaluj wzorki nam!
3.Lustro zachlapały, pędzle połamały,
Wydmuszkowych brzuszków nie pomalowały.
Ref. Ojej! Ojej! A ty się farbo, lej! I tu, i tam namaluj wzorki nam!
4.Aż wyjrzała z lustra, pisankowa Wróżka
Czemu tym wydmuszkom wzorków brak na brzuszkach.
Ref. Ojej! Ojej! A ty się farbo, lej! I tu, i tam namaluj wzorki nam!
5.Zawołała Wróżka: Ale z was niezdary!
Rzucę wam na brzuszki pisankowe czary!