1. Wdrażanie do rozpoznawania i nazywania pór roku. Rozbudzanie ciekawości otaczającym światem.
  2. Wyrabianie nawyków dbania o zdrowie. Adekwatne ubieranie się do pogody.
  3. Wprowadzenie w radosną atmosferę świąt Bożego Narodzenia. Poznanie tradycji świąt Bożego Narodzenia. Zapoznanie ze zwyczajem wysyłania świątecznych pocztówek. Poznanie pracy listonosza. Zapoznanie z tradycją śpiewania kolęd.
  4. Kształtowanie świadomości własnego ciała. Ćwiczenie orientacji w przestrzeni.

Mikołaju, chodź!

sł. i muz.: J. Jęczmionka

Ref.: Mikołaju, Mikołaju, Mikołaju, chodź!

 

1.Puk, puk, puk, nasz Mikołaj Święty.

Puk, puk, puk, bardzo jest zajęty!

Dzwoni dzwonkiem: dzyń, dzyń, dzyń!

Już prezenty w saniach z nim!

Woła głośno: ho, ho, ho!

Wesołych Świąt, Wesołych Świąt!

Ref.

2.Tup, tup, tup, już Mikołaj idzie.

Tup, tup, tup, kiedy do nas przyjdzie?

Nie wie, nie wie, nie wie nikt!

Wpadł kominem, szybko znikł.

Wołał głośno: ho, ho, ho!

Wesołych Świąt, Wesołych Świąt!

Ref.

 

Jedzie zima

H. Ożogowska

 

Jedzie pani zima

Na koniku białym

Spotkały ją dzieci

Pięknie powitały

 

- Droga pani Zimo

sypnij dużo śniegu

żeby nam saneczki

nie ustały w bieg.