- ZAPOZNANIE Z TEMATYKĄ DOTYCZĄCĄ KARNAWAŁU
- DOSKONALENIE WIEDZY NA TEMAT RÓŻNYCH ZAWODÓW
- POBUDZANIE AKTYWNOŚCI I EKSPRESJI TWÓRCZEJ
- ROZBUDZANIE ZAINTERESOWAŃ DZIECI I WZBOGACANIE ICH WIADOMOŚCI O DINOZAURACH
WIERSZ PT. ,,Pomidor” J.Brzechwa
Pan pomidor wlazł na tyczkę
I przedrzeźnia ogrodniczkę.
Jak pan może,
Panie pomidorze?!
Oburzyło to fasolę:
— A ja panu nie pozwolę!
Jak pan może,
Panie pomidorze?!
Groch zzieleniał aż ze złości:
— Że też nie wstyd jest waszmości!
Jak pan może,
Panie pomidorze?!
Rzepa także go zagadnie:
— Fe! Niedobrze! Fe! Nieładnie!
Jak pan może,
Panie pomidorze?!
Rozgniewały się warzywa:
— Pan już trochę nadużywa.
Jak pan może,
Panie pomidorze?!
Pan pomidor, zawstydzony,
Cały zrobił się czerwony
I spadł wprost ze swojej tyczki
Do koszyczka ogrodniczki.
PIOSENKA PT. ,, Brazylijska Samba”
1. Brazylijska dżungla, tropikalny gąszcz
płynie Amazonka a w niej wielki wąż.
tańczy kondor z anakondą, prosi ara jaguara
tylko lama tańczy sama z kuguarem zła to para.
Ref: Tańczmy sambę Wszyscy razem w kole
Brazylijską sambę tańczy całe przedszkole
2. Brazylijska dżungla, tropikalny las
Brazylijska samba niech rozgrzewa nas.
tańczy kondor z anakondą, prosi ara jaguara,
tylko lama tańczy sama z kuguarem zła to para
Ref (x2): Tańczmy sambę Wszyscy razem w kole
Brazylijską sambę Tańczy całe przedszkole