- ZAPOZNANIE Z TEMATYKĄ DOTYCZĄCĄ KARNAWAŁU

 - DOSKONALENIE WIEDZY NA TEMAT RÓŻNYCH ZAWODÓW

 - POBUDZANIE AKTYWNOŚCI I EKSPRESJI TWÓRCZEJ

 - ROZBUDZANIE ZAINTERESOWAŃ DZIECI I WZBOGACANIE ICH WIADOMOŚCI O  DINOZAURACH

 

WIERSZ PT. ,,Pomidor” J.Brzechwa

Pan pomidor wlazł na tyczkę

I przedrzeźnia ogrodniczkę.

Jak pan może,

Panie pomidorze?!

 Oburzyło to fasolę:

— A ja panu nie pozwolę!

Jak pan może,

Panie pomidorze?!

 Groch zzieleniał aż ze złości:

— Że też nie wstyd jest waszmości!

Jak pan może,

Panie pomidorze?!

 Rzepa także go zagadnie:

— Fe! Niedobrze! Fe! Nieładnie!

Jak pan może,

Panie pomidorze?!

 Rozgniewały się warzywa:

— Pan już trochę nadużywa.

Jak pan może,

Panie pomidorze?!

 Pan pomidor, zawstydzony,

Cały zrobił się czerwony

I spadł wprost ze swojej tyczki

Do koszyczka ogrodniczki.

 

PIOSENKA  PT. ,, Brazylijska Samba”

1. Brazylijska dżungla, tropikalny gąszcz

 płynie Amazonka a w niej wielki wąż.

tańczy kondor z anakondą, prosi ara jaguara

tylko lama tańczy sama z kuguarem zła to para.

Ref: Tańczmy sambę Wszyscy razem w kole

Brazylijską sambę tańczy całe przedszkole

2.  Brazylijska dżungla, tropikalny las

Brazylijska samba niech rozgrzewa nas.

tańczy kondor z anakondą, prosi ara jaguara,

tylko lama tańczy sama z kuguarem zła to para

Ref (x2): Tańczmy sambę Wszyscy razem w kole

Brazylijską sambę Tańczy całe przedszkole