• Poznawanie charakterystycznych miejsc, budowli z całego świata. Rozwijanie świadomości różnorodności kulturowej, językowej ludzi żyjących na innych kontynentach.
  • Utrwalenie wiadomości na temat lata (zjawiska atmosferyczne występujące latem, utrwalenie nazw dni tygodnia, miesięcy i pór roku),
  • Poznawanie miejsc wakacyjnego wypoczynku oraz przybliżenie zasad bezpiecznego zachowania podczas wakacji, utrwalenie znajomości numerów telefonów do służb ratunkowych,
  • Kształtowanie tolerancji dla odmiennego zdania, nauka wczuwania się w emocje i uczucia innych osób;

„Lato płynie do nas” 

Raz, dwa, raz i dwa,

słońce idzie drogą,

z górki chmurki biegną dwie,

spieszą się jak mogą.

Ref: Hop! Hop! – słychać w koło

Hop! Hop! – echo woła.

Po jeziorze łódka mknie

lato płynie do nas.

Raz, dwa, raz i dwa,

nadszedł czas zabawy,

pędzi, goni w polu wiatr

chce się z nami bawić.

Ref: Hop Hop….

Raz, dwa, raz i dwa

wiatr wesoło pląsa,

w górze, w chmurze, w ciszy pól

dzwoni śpiew skowronka.

Ref: Hop Hop….

 

„W wakacje”

(A.U. Kamińska)

W wakacje statkiem płyniemy w dal.

Piana się kłębi na grzbietach fal.

Statek raz wznosi się, raz opada.

Mew białych nad nim lata gromada

Kropelek wody w powietrzu tyle,

to wiatr je z morza niesie co chwilę.

A pod dnem statku kręci się stale

      olbrzymia śruba. I pcha go dalej!