- Poznawanie charakterystycznych miejsc, budowli z całego świata. Rozwijanie świadomości różnorodności kulturowej, językowej ludzi żyjących na innych kontynentach.
- Utrwalenie wiadomości na temat lata (zjawiska atmosferyczne występujące latem, utrwalenie nazw dni tygodnia, miesięcy i pór roku),
- Poznawanie miejsc wakacyjnego wypoczynku oraz przybliżenie zasad bezpiecznego zachowania podczas wakacji, utrwalenie znajomości numerów telefonów do służb ratunkowych,
- Kształtowanie tolerancji dla odmiennego zdania, nauka wczuwania się w emocje i uczucia innych osób;
„Lato płynie do nas”
Raz, dwa, raz i dwa,
słońce idzie drogą,
z górki chmurki biegną dwie,
spieszą się jak mogą.
Ref: Hop! Hop! – słychać w koło
Hop! Hop! – echo woła.
Po jeziorze łódka mknie
lato płynie do nas.
Raz, dwa, raz i dwa,
nadszedł czas zabawy,
pędzi, goni w polu wiatr
chce się z nami bawić.
Ref: Hop Hop….
Raz, dwa, raz i dwa
wiatr wesoło pląsa,
w górze, w chmurze, w ciszy pól
dzwoni śpiew skowronka.
Ref: Hop Hop….
„W wakacje”
(A.U. Kamińska)
W wakacje statkiem płyniemy w dal.
Piana się kłębi na grzbietach fal.
Statek raz wznosi się, raz opada.
Mew białych nad nim lata gromada
Kropelek wody w powietrzu tyle,
to wiatr je z morza niesie co chwilę.
A pod dnem statku kręci się stale
olbrzymia śruba. I pcha go dalej!