• Wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, dotyczących   życia zwierząt, roślin, ludzi w środowisku przyrodniczym;
  • Obserwowanie pogody marcowej oraz poznanie zjawisk atmosferycznych. Poszukiwanie zwiastunów wiosny;
  • Kształtowanie wśród dzieci świadomej i czynnej postawy w dążeniu do zachowania zdrowia. Wyrabianie właściwych nawyków higienicznych, żywieniowych i aktywności ruchowej;
  • Kształtowanie umiejętności wnioskowania matematycznego i twórczego myślenia przy prostych zadaniach matematycznych;

  

WIERSZ: „Bałwan i walizka” (D. Gellner)
 
Patrzcie! Bałwan wziął walizkę i pakuje rzeczy wszystkie,
Biały śnieg i srebrny lód do walizki dał na spód.
Potem wrzucił łyżwy, sanki, trzy zimowe kołysanki.
Ostrych sopli całą furę i lodową śliską górę
Rondel z głowy zdjął i schował.
Wreszcie sam się zapakował i śniegowe strojąc miny
Rzekł:
– Ogłaszam koniec zimy!
 
 
PIOSENKA: „Maszeruje wiosna”
 
1. Tam daleko gdzie wysoka sosna,
Maszeruje drogą mała wiosna
Ma spódniczkę mini sznurowane butki
I jeden warkoczyk krótki.
 
Ref. Maszeruje wiosna,a  ptaki wokoło
Lecą i świergocą, głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi, zielenieje świat.
 
2. Nosi wiosna dżinsową kurteczkę
Na ramieniu małą torebeczkę
Chętnie żuje gumę i robi balony
A z nich każdy jest zielony.
Ref. …
 
3. Wiosno wiosno, nie zapomnij o nas,
Każda trawka chce być już zielona.
Gdybyś zapomniała inną drogą poszła,
Zima by została mroźna.
Ref. …