- Poszerzenie wiadomości na temat prac w ogrodzie wczesną wiosną.
- Rozwijanie kompetencji miękkich tj. logicznego myślenia, zadaniowego podejścia do problemów.
- Rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej.
- Kształtowanie postawy proekologicznej, uświadomienie potrzeby dbania o naszą planetę.
WIERSZ „DRAKA EKONIEBORAKA” (fragment)
Wiedzą dorośli, wiedzą i dzieci-
Że gdzie są ludzie, tam są i śmieci.
A to ogryzek, a to papierek…
Trzeba wyrzucić. Gdzie? Do wiaderek.
Do kilku? Owszem. Śpieszę objaśnić:
- to jest wiaderko na szkło
-na plastik
-to dla papierka
-to dla ogryzka.
Bo tak jest zdrowiej dla środowiska.
PIOSENKA „ZIEMIA- WYSPA ZIELONA
- Nie warto mieszkać na Marsie, nie warto mieszkać na Venus.
Na Ziemi jest życie ciekawsze, powtarzam to każdemu
Ref. Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona, wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt, więc musi być bardzo zadbany.
- Chcę poznać życie delfinów i wiedzieć co piszczy w trawie.
Zachwycać się lotem motyla i z kotem móc się bawić.
Ref. Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona, wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt, więc musi być bardzo zadbany.
- Posadźmy kwiatów tysiące. Posadźmy krzewy i drzewa,
niech z nieba uśmiecha się słońce, pozwólmy ptakom śpiewać.
Ref. Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona, wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt, więc musi być bardzo zadbany.