• Poszerzenie wiadomości na temat prac w ogrodzie wczesną wiosną.
  • Rozwijanie kompetencji miękkich tj. logicznego myślenia, zadaniowego podejścia do problemów.
  • Rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej.
  • Kształtowanie postawy proekologicznej, uświadomienie potrzeby dbania o naszą planetę.

 

WIERSZ „DRAKA EKONIEBORAKA” (fragment)

Wiedzą dorośli, wiedzą i dzieci-

Że gdzie są ludzie, tam są i śmieci.

A to ogryzek, a to papierek…

Trzeba wyrzucić. Gdzie? Do wiaderek.

Do kilku? Owszem. Śpieszę objaśnić:

- to jest wiaderko na szkło

-na plastik

-to dla papierka

-to dla ogryzka.

Bo tak jest zdrowiej dla środowiska.

 

PIOSENKA „ZIEMIA- WYSPA ZIELONA

  1. Nie warto mieszkać na Marsie, nie warto mieszkać na Venus.

Na Ziemi jest życie ciekawsze, powtarzam to każdemu

Ref. Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona, wśród innych dalekich planet.

To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt, więc musi być bardzo zadbany.

 

  1. Chcę poznać życie delfinów i wiedzieć co piszczy w trawie.

Zachwycać się lotem motyla i z kotem móc się bawić.

Ref. Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona, wśród innych dalekich planet.

To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt, więc musi być bardzo zadbany.

 

  1. Posadźmy kwiatów tysiące. Posadźmy krzewy i drzewa,

niech z nieba uśmiecha się słońce, pozwólmy ptakom śpiewać.

Ref. Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona, wśród innych dalekich planet.

To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt, więc musi być bardzo zadbany.