• rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, dbałość o przyrodę 
  • wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa dziecka o nazwy zwierząt i roślin
  • wdrażanie do rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania i segregowania przedmiotów wg podanego kryterium 
 
 
Uczymy się piosenki: 
,,Ufoludki”
1. Gdzieś w komosie żyją  sobie małe ufoludki ,
mają oczka jak guziczki i zielone bródki
Ref. Iju , iju, iju, iju, bulba, pulpa, ziu  / bis
2. Maja domki z filiżanek ozdobionych złotkiem,
bardzo lubią podróżować latającym spodkiem
                                         Ref .Iju………
3. Kiedy czasem w nocy widzę spadającą gwiazdę,
myślę, że to ufoludki lecą swym pojazdem
                                          Ref. Iju………..
 
 
 
 
 
Uczymy się wiersza :
  „ Dzieci dbają o środowisko” B. Formy 
 
W zgodzie z przyrodą,
żyją wszystkie dzieci,
kochają jasne słonko,
które na niebie świeci.
Nie łamią gałęzi,
dbają o rośliny,
podczas wycieczek do lasu,
nie płoszą zwierzyny.
Często też dorosłym
dobry przykład dają –
w wyznaczonych miejscach
śmieci zostawiają.